s

Tuesday, July 14, 2015

توافق نهایی هسته‌یی میان رژیم ایران و پنج به‌علاوه یک

همين طور كه تو جريانيد بالاخره توافق نهایی هسته‌یی بين رژیم ایران و پنج به‌علاوه یک انجام شد
در خبرگزاریهای بین‌المللی اومده كه ” رژیم و پنج به‌علاوه یک سر بازدید بازرسان از مراکز نظامی رژیم به توافق رسیده‌اند. گفته می‌شود با نهایی شدن این توافق، شورای امنیت تا پایان ماه جاری میلادی قطعنامه‌یی به تصویب می‌رساند. پس از قطعنامه، محدودیت فعالیتهای اتمی رژیم ایران و برداشته شدن تحریمها از نیمه اول سال 2016میلادی عملی خواهد شد. وزیر خارجه فرانسه گفت: این یک توافق قوی است که تا 10سال فعالیتهای اتمی رژیم ایران را متوقف می‌کند.
به گزارش آسوشیتدپرس رژیم آخوندی در توافقنامه وین به بازرسی از سایتهای نظامی از جمله سایت پارچین تن داده است.
یک دیپلومات ارشد به آسوشیتدپرس گفت: این (توافقنامه) شامل مصالحه‌ای بین واشینگتن و رژیم تهران می‌شود که بر اساس آن به بازرسان سازمان ملل‌متحد اجازه داده خواهد شد برای بازدید از سایتهای نظامی رژیم ایران به‌عنوان بخشی از مأموریت مانیتورینگ فشار بیاورند.

تلویزیون الجزیره به‌نقل از یک منبع دیپلوماتیک گفت: در توافق اتمی، رژیم ایران می‌بایست به سازمان ملل‌متحد اجازه دهد تا به سایتهای اتمی و سایتهای نظامی وارد شود
تلویزیون الجزیره به‌نقل از منابع دیپلوماتیک خبر داد: در توافق اتمی با رژیم ایران قید شده در صورتی‌که این رژیم ملتزم به توافق نبود در 65روز تحریمها مجدداً روی آن اعمال خواهد شد. دیپلوماتها گفتند: بر اساس توافق اتمی با رژیم ایران ممنوعیت تسلیحاتی سازمان ملل بر روی رژیم ایران 5سال ادامه خواهد داشت. ممنوعیت مربوط به موشکهای بالستیک هشت سال خواهد بود.

0 comments:

Post a Comment