s

Tuesday, June 30, 2015

چرا خامنه‌ای از بازرسی های آژانس می‌ترسد؟

هربار خامنه‌ای در مورد مذاکرات هسته‌یی اظهارنظر مي كند واكنش هاي زيادي از داخل و خارج بوجود ميايد
علت دو گانه گويي خامنه اي اين است كه نه خودش و نه نظامش نمي توانند عواقب جام زهر را بپذيرند اگر ولي فقيه چنين ظرفيت و تواني براي اينكه يك نظام بدون بمب داشته باشد خيلي زودتر از اين ، مسئله هسته اي را تعيين تكليف مي كرد 
خامنه اي در صحبت با سردمداران نظام با بازرسي مراكز نظامي مخالفت كرد و آن را بازجويي از كارشناسان هسته اي و امري غير قابل قبول خواند.

خامنه اي در صحبت هايش گفت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «بدبین» است و آن را مستقل نمی‌داند و اينكه آژانس بايد اطمينان پيدا كند حرف نامعقولي است، چگونه اطمینان پیدا کند؟ مگر این‌که وجب به وجب این سرزمین را بازرسی کند». و در ادامه «بازرسیهای غیرمتعارف، پرس و جو از شخصیتهای ایران و بازرسی از مراکز نظامی» را یکی از خطوط قرمز هسته‌یی اعلام کرد
حال سوال اين است كه اگر خامنه اي و رژيمش ريگي به كفش ندارند چرا اينقدر از بازرسي سايتهايش توسط آژانس بين المللي نگران و وحشت زده است ؟
وقتي اينقدر اصرار دارند كه هدف اين سايتها براي توليدات برق و نيازهاي داخلي و با هدف صلح آميز است و بمب اتمي نيست و وانمود مي كند دست از اتمي و درست كردن بمب كشيده پس چرا اينقدر مي ترسد ؟
چرا خامنه اي در صحبت هايش به صحبت آژانس بين المللي با كارشناسان اتميش را ”بازجويي” مي نامد،مگر آنها از چه چيزي با خبرند يا كارشان چيست كه اينقدر صحبت با آنها حساسيت خامنه اي و نظامش را برمي انگيزد ؟
چه چيزي زير وجب به وجب خاك ايران پنهان كرده اند كه از آشكار شدن آن هراس دارند ؟

اگر بازرسان با آزادي عمل بتوانند كارشان را بكنند، گزارشات خود را بدون مزاحمت كامل كنند و صلح آميز بودن برنامه اتمي رژيم را تاييد كنند كه به نفع رژيم است و تحريم ها را با سرعت بيشتري مي توانند لغو كنند .
پس علت اين همه نگراني و پافشاري و خط و نشان كشيدن براي چيست ؟
با موضعگيري هايي كه هر بار خامنه اي مي كند نشان مي دهد كاسه اي زير نيم كاسه است و باعث ايجاد شك و ترديد بيشتر در جامعه بين المللي مي شود ، و از طرفي نشان مي دهد رژیم چه بخواهد چه نخواهد در تله اتمی‌گیر افتاده و راه برون رفت ندارد و نمي تواند مانع سقوط رژيمش در غرقاب تحريم ها شود.

0 comments:

Post a Comment